Чи можуть наймані працівники заповнювати Книгу обліку?

776 09.10.2020

 

Як ви знаєте, ФОП на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат (далі – Книга), у якій щоденно на підставі первинних документів здійснюються записи про операції, що відбулися у звітному (податковому) періоді. Ця норма встановлена п. 177.10 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Порядок ведення Книги фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування затверджений наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481 (далі – Порядок № 481).

Згідно з п. 2 Порядку Книга ведеться за вибором платника податку в паперовому або електронному вигляді.

До відома! Однак на сьогодні передбачена лише паперова Книга, оскільки, як зазначають податківці, реалізація ведення Книги обліку доходів і витрат в електронному вигляді буде запроваджена після введення в експлуатацію відповідного програмного забезпечення (Інформаційно-довідковий ресурс «ЗІР», категорія 104.08).

Записи у Книзі виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід (п. 5 Порядку № 481).

При цьому нормами ПКУ та Порядком № 481 відсутня вимога щодо ведення Книги найманими особами, які перебувають у трудових відносинах із самозайнятою особою.

Отже, ФОП на загальній системі оподаткування заповнює Книгу самостійно за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.

Роз’яснення розміщено на сайті ГУ ДПС у Дніпропетровській області.

Нагадаємо, що з 01.01.2021 року відмінено обов’язкове ведення ФОП паперових Книг обліку доходу та витрат, Книг обліку доходів.

Звертаємо увагу наших читачів! Зручно вести облік доходів і витрат у вебсервісі СОТА Enterprice, як ФОП-платникам єдиного податку, так і ФОП на загальній системі оподаткування.