Мінфін оприлюднив проект наказу «Про затвердження типової форми, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, та Порядку її ведення».
Нагадаємо нашим читачам, що на сьогодні ФОП – єдинники ведуть облік доходів та витрат у довільній формі в паперовому або електронному вигляді.
Однак, Законом України від 30.11.2021 року № 1914-IX були внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема, до п. 296.1 ПКУ внесена вимога про запровадження типової форми, за якою здійснюється облік доходів і витрат ФОП – платниками єдиного податку 3 групи, які є платниками ПДВ.
Тому, на вимогу цих змін Мінфін розробив проект типової форми обліку доходів і витрат, яку зобов’язані будуть вести ФОП-єдинники 3 групи – платники ПДВ з дати набрання чинності такої форми.
Так, проектом планується, що типову форму можна буде вести за вибором платника податку в паперовому та/або електронному вигляді.
Водночас, у проекті Мінфін дозволив платникам вести облік доходів і витрат в електронному вигляді лише у форматі EXCEL, крім випадку ведення обліку доходів і витрат в електронній формі засобами електронного кабінету.
Як і раніше, записи у типовій формі виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.
Типова форма зберігається у платника податку протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.
Дані типової форми заповнюються у гривнях з копійками та використовуються платником податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця.
Зазначимо, що у Порядку заповнення типової форми немає вимоги щодо реєстрації такої форми перед її використанням у ДПС.
Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.