Ця одноразова матеріальна допомога застрахованим особам надається відповідно до ст. 2 Закону України «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»від 04.12.2020 №1071-ІХ.
Нагадуємо нашим читачам, відповідна одноразова допомога надається згідно з Порядком звернення та надання у 2020 році одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфери їх діяльності внаслідок посилення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою КМУ від 09.12.2020 р. № 1233.
- на 10 грудня 2020 року ПРАЦЮЮТЬ за основним місцем роботи у роботодавця, діяльність якого була тимчасово зупинена внаслідок запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів;
- середня заробітна плата яких за третій квартал 2020 року не перевищує 30 тис. грн. на місяць;
- на 10 грудня 2020 року ЗАРЕЄСТРОВАНІ 3 місяці і більше як фізичні особи – підприємці (перевірити факт реєстрації – https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search), та у 2020 році сплатили ЄСВ за себе не менше ніж за 3 місяці;
- не є одночасно фізичною особою – підприємцем та найманим працівником.
Перевірка відповідності ОСНОВНОГО виду економічної діяльності роботодавця переліку видів діяльності, стосовно яких здійснюються обмежувальні протиепідемічні заходи та факту нарахування та сплати ЄСВ здійснюватиметься засобами Порталу ДІЯ автоматично при поданні заяви.
Перевірити зарахування стажу (сплату ЄСВ), розмір заробітної плати можливо за посиланням https://portal.pfu.gov.ua/sidebar/Templates/InfoInsurer на вебпорталі Пенсійного фонду України (знадобиться електронний підпис, Bank ID або Mobile ID (GOV ID)).
Заява на виплату одноразової допомоги застрахованим особам подається до 21 грудня 2020 р. включно.
Заява для отримання одноразової допомоги застрахованим особам заповнюється ВИКЛЮЧНО в електронній формі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг або з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).
Як отримати послугу на порталі?
Як отримати послугу у застосунку?
У заяві автоматично формуються:
– реєстраційний номер облікової картки платника податків АБО серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
– адреса місця проживання;
– належність найманого працівника чи фізичної особи – підприємця до категорій осіб, які мають право на виплату одноразової допомоги (підтверджується шляхом проставлення відповідної позначки в заяві).
Застрахованою особою вноситься номер банківського рахунка заявника – за стандартом IBAN (одноразова допомога виплачується виключно на банківський рахунок. У разі відсутності банківського рахунку, його необхідно відкрити у будь-якому обраному банку),
Заява вважається поданою у разі заповнення ідентифікованою особою всіх полів форми.
Відповідальність за недостовірні відомості
У разі подання недостовірної інформації допомога підлягає поверненню.
Якщо особа не поверне кошти добровільно протягом 10 робочих днів з дня надсилання рішення територіального органу ПФУ про відшкодування одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, вони будуть стягнуті державною виконавчою службою в примусовому порядку.
Рішення про відшкодування одноразової матеріальної допомоги буде розміщено на вебпорталі ПФУ України https://portal.pfu.gov.ua/sidebar/Templates/InfoInsurer із одночасним SMS повідомленням, за наявності мобільного номеру телефону.
Про це проінформував Пенсійний фонд України.