26 травня Linkos вперше за три роки зібрав партнерів на «Форсайт 2.3» у форматі офлайн. Це був насичений день, під час якого наші гості змогли не просто насолодитися новим офісом компанії, а й долучитися до обговорення важливих вже діючих та нових проєктів.
Зокрема однією з важливих тем для обговорення, задля подальшого її розвитку по всій території України, стали електронні ТТН. Наші партнери добре знають, що офіційне впровадження е-ТТН в Україні заплановане на 1 серпня 2023 року. Тому вже зараз активно долучаються до реалізації проєкту та максимальної поінформованості про його можливості для українського бізнесу.
Так, під час зустрічі на «Форсайт 2.3» ми обговорили запуск національної ІТ-системи з обміну документами для B2B-перевезень. Проєкт будується на фундаменті ЕДО, розвиває ЕДО, уже на підготовлених інструментах і принципах.
Звісно держава є рушійною силою е-ТТН, адже вона хоче забезпечити контроль переверезень, зменшити тіньовий ринок перевезень, виключити ситуацію з використання особистого транспорту для комерційних перевезень.
Також передбачається, що інспектор за номером машини зможе у системі отримати набір документів за якими відбувається перевезення.
Після запуску проєкту в роботу український бізнес отримає стандартизований обмін, цілу екосистему з обміну документами за перевезеннями та скорочення часу на опрацювання документів. Також, це означає, що підприємці матимуть зрозумілий формалізований набір документів для перевезень та визначений порядок їх підписання учасниками.
Реалізація проєкту е-ТТН — тривалий процес, але вже зараз бізнеси мають змогу приєднуватися до тестування е-ТТН — під'єднати та спробувати користуватися системою можна вже сьогодні.
Наше завдання, як провайдера е-ТТН, що одним із перших отримав акредитацію для роботи з ІКС ЦБД — під'єнувати клієнтів для користування системою та інформувати український бізнес про реалізацію нових готових до роботи рішень.
Для цього у нас є ПТАХ та вже створені кілька проєктів для роботи, з якими можна працювати вже зараз. Крім того, на період тестування, всі консультації та доналаштування надаються розробником цілком безоплатно.
Вантажовідправник підписує документ, шлюз провайдера провалідовує, перевіряє, зберігає і вносить в ЦБД дані перевезення та дані про документ.
Перевізник у режимі онлайн отримує інформацію про новий документ, підписує, шлюз провайдера перевіряє, зберігає і реєструє в ЦБД транзакцію за документом — зміну статусу.
Отримувач у режимі онлайн отримує інформацію про новий документ, підписує, шлюз провайдера перевіряє, зберігає і реєструє в ЦБД транзакцію за документу.
Сам документ — це XML документ в міжнародному форматі eCMR, адаптований під Україну, що є кроком у майбутнє. Провайдер зобов’язаний зберігати документи клієнтів протягом 5 років.
У складній схемі з’являються допоміжні документи: різні типи актів і також є прописаний порядок їх підписання. Вони всі також зберігаються у провайдера, а інформація щодо них носиться у ЦБД до відповідного перевезення.
Таким чином провайдер зберігає документи, а центральна база — інформацію про перевезення.
Маючи досвід та враховуючи побажання клієнтів, ми вже представили рішення на базі вебсервісу СОТА, які задовольняють потреби будь-якого користувача.
АПІ — цілком повноцінне рішення і має всі функції для роботи з проєктом е-ТТН. Фішкою АПІ є те, що воно не вимагає встановлення додаткового агента на стороні клієнта. І його можна під'єднати до будь-якої облікової системи, написаній на будь-якій мові програмування, і яка працює на будь-якій операційній системі. Цього вдалося досягти, використовуючи в АПІ хмарний підпис CloudKey від ЦСК Україна.
Має повноцінний функціонал для роботи усіх учасників перевезення: відправника, перевізника, отримувача.
Під час всеукраїнської конференції «Форсайт 2.3» була проведена демонстрація готового рішення «Кабінет СОТА Е-ТТН» на базі СОТА, а це означає, що всі охочі зовсім скоро теж зможуть розпочати працювати з ним.
Так, «Кабінет водія» — це зручний мобільний застосунок для водія з функціоналом отримання, перегляду і підписання Е-ТТН, а також зручним інтерфейсом для створення Актів.
Вже зараз ці рішення під'єднані до тестової центральної компоненти, а всі охочу мають змогу розпочати роботу з е-ТТН уже зараз.
Щоб приєднатися до тестування переходьте за посиланням.
Детальніше про реалізацію проєкту е-ТТН та його можливості для українського бізнесу вже сьогодні — читайте у наших попередніх матеріалах: